10 knep för att boosta din träningsmotivation

Under mars månad tror jag vi alla saknar motivation till att träna vissa dagar, fler än under de andra 11 månaderna. Ute ligger slask och lera, du har gått i ide och är snudd på otränad efter vintern som gått och dina benhinnor skriker bara du tänker på vårens kommande löparrundor. Därför kommer här nedan 10 tips från mig, hur du boostar din träningsmotivation.

Foto: Alexander Arnholm

  1. Lägg fram träningskläder dagen innan, chansen att du tar på dig kläderna är större än att du väljer att lägga tillbaka dem i garderoben igen.
  2. Planera alla veckans pass på söndagen veckan innan och skriv upp dessa
  3. Ha en tränings/pepp lista på Spotify alltid till hands, min kommer här nedanför:
  4. Sätt upp rimliga mål, en distans, tid eller antal gånger i veckan du ska försöka träna
  5. Gå med i en förening/klubb, då får du både träningskompisar och bastuhäng på köpet

6. Gör det enkelt för dig, känner du inte för att köra intervaller en dag byt ut det till något annat roligt pass. Träning ska vara kul, inte en börda.

7. Investera i en puls/aktivitets/träningsklocka, med den kommer du definitivt röra på dig mer eftersom du väldigt snart blir beroende av att försöka komma upp i minst 10 000 steg per dag.

8. Testa morgon samt kvällsträning och välj sedan vad som passar bäst dig bäst utifrån din livssituation. Jag själv föredrar att träna på morgonen egentligen, men just nu passar det inte mig då jag går i skolan och inte har sovmorgon varje dag.

9. Vid långpass, lyssna på podd. Rekommenderar "lagom kondition" med Erik Wickström och Nicklas Bergh starkt

10. Kom ihåg, den bästa träningen är den som faktiskt blir av!

Annie

Gillar

Kommentarer

Emmaakarlegrund
Emmaakarlegrund,
Superbra tips!! Gör själv flera av punkterna & det motiverar verkligen 😃
nouw.com/emmaakarlegrund
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229